Операційна система  
  • Робота з клавіатурним тренажером:


  • Робота з  інтерфейсом  користувача операційної системи, його налаштування 
  • Пошук  інформації на комп’ютері 
  • Спільне використання ресурсів локальної мережі. 
    Текстовий процесор 
  • Організація графічної інформації (варіанти  1  і  2 ). 
  • Реалізація умовних конструкцій. Умовне форматування (варіанти  1  і  2 ). 
  • Створення бази даних з різними типами  запитів
  • Створення бази даних з різними типами  форм
  • Робота з  виділеними областями . Виділення фрагментів зображень різними методами. Збереження виділеної 
    області у якості маски. Корекція виділення у каналі маскування. 
  • Розфарбування  чорно-білих ілюстрацій, фотографій. Перетворення кольорових фото в чорно-білі або одноколірні. 
  • Робота з  текстом . Спеціальні ефекти для шарів. Текстові ефекти. 
  • Створення малюнків з кривих. Використання  заповнень  усіх типів. 
  • Методи створення зображень  тривимірних  об’єктів на площині. 

Створення  завантажувальних  носіїв. 
  • Розташування кнопок, полів і написів на формі та реалізація умовних конструкцій у cередовищі  Lazarus  
  • Середовище  Scratch . Призначення, розробники, інтерфейс. 
  • Створення власного  об'єкту  в середовищі програмування Scratch. 
  • Реалізація умовних конструкцій у середовищі Scratch ( 1  і  2 ). 
  • Розв’язування  логічних  задач «Скарбниці знань» (2 клас). 
  • Алгоритм і розв’язування  алгоритмічних  задач «Скарбниці знань» (4 клас). 
    5 клас  

    структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному  середовищі виконання  алгоритмів Scratch 
    7 клас  
    8 клас  

    Організаційні діаграми. Розгалужені презентації.  Гіперпосилання й елементи  управління у презентаціях 
    величин логічного типу в навчальному середовищі програмування  Pascal  
    9 клас  
  • Поняття інформаційного суспільства:

Інформаційні системи, їх види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи 
  • Канали зв’язку, їх види. Мережні пристрої Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера 
    Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси 
  • Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, 
    експертні системи). Розширений пошук Інтернет-ресурси для вивчення 
    навчальних предметів 
  • Практична робота. Інтернет-ресурси для вивчення навчальних предметів 
  • Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних 
    Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними 
  • Загрози , що виникають при роботі в Інтернеті 
  • Безпечне зберігання даних Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних 

Розв'язування завдань на порівняння  розташувань  з використанням Gcompris у 2 класі  
  • Розв’язування задач про  кодування  даних («Скарбниця знань», 3 клас)  
  • Розв’язування задач про  симетрію  («Скарбниця знань», 3 клас)  
  • Використання бібліотеки  jQuery  


  • Практична робота: робота з  вікнами  та їх об'єктами 
  • Практична робота:  робота з клавіатурним тренажером:



  • Практична робота:  cтворення  графічних зображень за поданим планом 
  • Практична робота: cтворення презентації на основі  шаблону  за поданим планом 6 клас  
  • Об'єкти  та їхні властивості (використати без опису графічного інтерфейсу й файлової структури) 
  • Практична робота:  складання алгоритмів  для виконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів 
  • Середовище  Scratch . Призначення, розробники, інтерфейс (явно не передбачено чинною програмою).  
  • Практична робота: складання алгоритмів опрацювання подій з використання 
  • Практична робота:  пошук  об‘єктів файлової системи  
  • Практична робота: копіювання об‘єктів мультимедіа на комп‘ютер, робота з мультимедійними  програвачами  
  • Практична робота: перегляд  зображень  та зміна величин їхніх властивостей 
  • Практична робота:  пошук  інформаційних матеріалів у Інтернеті за вказаною темою. Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду 
  • Практична робота: електронне листування з використанням  веб-інтерфейсу . Вкладені файли 
  • Практична робота:  побудова  інформаційних моделей у різних програмних середовищах 
  • Практична робота: cкладання та виконання алгоритмів з  повторенням , у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch 
  • Практична робота: cкладання та виконання алгоритмів з  розгалуженням  у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch 
  • Практична робота: cкладання та виконання алгоритмів з  повторенням і розгалуженням  у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів Scratch 
  • Практична робота: виконання  обчислень  за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій  
  • Практична робота:  cтворення діаграм (варіанти  1  і  2 ).  Аналіз даних, поданих на діаграмі 
  • Виконання індивідуальних навчальних проектів, в тому числі з використанням програмних засобів навчального призначення:  історія математика , приклад виконання проекту з  трудового  навчання) 
  • Технічні характеристики складових комп’ютера. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів (варіанти  1  і  2 ). 
  • формати файлів текстових документів; 
  • створення та форматування списків, таблиць, колонок; 
  • стильове оформлення абзаців; 
  • шаблони документів; 
  • вставлення символів, формул і об'єктів OLE. 



  • Практична робота.  Структура  документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків 
  • Опрацювання об’єктів мультимедіа у середовищі  kdenlive  
  • Формати  файлів аудіо та відео, сервіси публікування відеофайлів, подкастинг 
  • Практична робота. Створення  відеокліпу , додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду 
  • Практична робота. Проектування та розробка розгалужених презентацій за визначеними критеріями. Використання  вбудованих та зв’язаних  об’єктів у презентації 
  • Початки мови програмування:  Pascal C++  
  • Алгоритми опрацювання числових величин мовою  Pascal  або C++ 
  • Практична робота. Складання та виконання алгоритмів опрацювання величин числового типу в навчальному середовищі програмування  Pascal  
  • Практична робота. Складання та виконання алгоритмів з використанням 
  • Практична робота. Складання та виконання алгоритмів опрацювання величин за допомогою методу  розбиття задачі на підзадачі  в навчальному середовищі програмування 
  • Упорядковування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. Проміжні підсумки (варіанти  1  і  2 ). 
  • Практична робота. Розв’язування задач на  обчислення . Обчислювальні алгоритми в середовищі табличного процесора 
  • Практична робота. Використання математичних, логічних та статистичних  функцій  табличного процесора. Умовне форматування 
  • Практична робота. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені  фільтри  
  • Практична робота. Створення  простих  векторних зображень 
  • Практична робота. Створення  складених  векторних зображень 
  • Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (5 год) 
  • Практична робота. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера.