Нормативна база

Наказ МОН № 732 від 20.12.2002 "Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"завантажити

Наказ МОН №432 від  19.05.2008 "Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"завантажити

Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах завантажити

Типові навчальні плани ​​для спеціальних шкіл/класів

«Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році» Лист МОН України від 05.06.2015 №1/9-280  

 

Лист Міністерства № 1/9-384 від 18.05.12 "Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"

 

Інклюзія в освіті. Інклюзивний навчальний заклад. Індекс інклюзії

Нормативне забезпечення

Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах (спільний наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоровя від 06.02.2015 №104/52)

Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів  (Наказ Міністерства № 768 від 14.06.2013)

"Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти" (наказ МОН № 912 від 01.10.10 року)

"Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами  у загальноосвітніх навчальних закладах" (наказ МОН від 09.12.2010 р. № 1224)

"Про затвердження Порядку  організації інклюзивного навчання  у загальноосвітніх навчальних закладах " (акт Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. N 872)

"Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" Лист Міністерства № 1/9-384 від 18.05.12

Лист Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013 № 1/9-539 "Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами"

"Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання" (Лист Міністерства 1/9-529 від 26.07.2012)

"Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах" (лист МОНмолодьспорт від 02.04.2012 р. № 1/9-245)

"Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України" (наказ Міністерства освіти і науки від 28.12.2006 № 864)

"Положення про  центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації" (спільний наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту та Національної академії педагогічних наук України від 23.06.2011 № 623/61)

 

Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції "Формування готовності педагогічних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання" (РОІППО)

І.В.Луценко. Індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: презентація

Поради вчителям, які навчають дітей з порушенням інтелекту (з легкою розумовою відсталістю), підготовлені фахівцями ММПМПК

Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку Лист МОН від 13.08.14 №1/9-413

Реалізація змісту нових Державних стандартів освіти для дітей з особливими освітніми потребами у 2014/2015 навчальному році 

Інструктивно-методична нарада «Особливості організації навчально-виховного процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби у 2014/2015 навчальному році» 

Методичні рекомендації щодо організації та змісту навчально-виховного процесу з інклюзивного навчання дітей з особливими потребами у 2014/2015 навчальному році (КОІППО Київ)

Організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах 

Основні поняття пов’язані з інклюзивною освітою

Розбудова системи інклюзивного навчання 

Що таке інклюзивне навчання?

Розвиток рухів зап’ястя та пальців рук

Діти з порушеннями зору

Діти з ДЦП

Основні напрямки корекційної роботи з дітьми, які мають вади слуху

Корекційна спрямованість індивідуального навчання

Обстеження вчителем учнів, які навчаються індивідуально

Деякі аспекти навчання дітей молодшої школи з вадами розумового розвитку

Вимоги до психолого-педагогічної характеристики учня

Організація індивідуального навчання

Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах

Матеріали тренінгу (серпень 2017)

Завдання та функції асистента вчителя в інклюзивному класі. Роль асистента вчителя при складанні індивідуальної програми розвитку.

Методичні матеріали

Інклюзивна освіта

На допомогу педагогу інклюзивного класу. Дитина із порушеннями інтелекту

Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушеннями мовлення

Нормативно-правова база

На допомогу педагогу інклюзивного класу. Діти з порушеннями опорно-рухової системи

Потреби суспільства в інклюзивному навчанні

На допомогу педагогу інклюзивного класу. Діти з порушеннями слухової функції

На допомогу педагогу інклюзивного класу. Діти з порушеннями зорової функції

На допомогу педагогу інклюзивного класу. Діти із затримкою психічного розвитку